Xile: Pluja de crítiques per la campanya 'Maricón 2.0' contra la violència cap a les dones

Escrit per A.B. Redacció La Independent/Tamara Vidaurrázaga. SEMIac dimecres, 9 de novembre de 2011 18:11

Imprimeix

Comunicació - TICS - Publicitat - Publicitat

 

A Santiago de Xile s'ha impulsat una campanya contra la violència cap a les dones del Servei Nacional contra la Dona (SERNAM) anomenada Maricón 2.0, la qual l'eslògan és 'Maricón es el que maltrata a una mujer', que ha despertat nombroses crítiques de diversos sectors de la societat i per motius ben diferents.

La coordinadora de la Xarxa Xilena contra la Violència Domèstica i Sexual, Soledad Rojas, ha considerat que la campanya estava mal plantejada perquè "estigmatiza a un grup social com són els homosexuals, per això és important que es promogui aviat la llei antidiscriminació", ha declarat a SEMIac. El més greu, per Rojas, és que "la campanya immobilitza les dones i així ho mostra la polèmica que se centra en el personatge de Castell i no en la violència contra les dones". 

D'altra banda, un grup de persones, de manera anònima, ha repartit pamflets homofòbics en què s'ha criticat el principal personatge de la campanya: el fotògraf i animador, Jordi Castell, per la seva condició d'homosexual. El papers assenyalaven que la campanya del SERNAM, protagonitzat per un conegut gay de la televisió xilena, promovia l'homosexualitat masculina.

L'any passat la Xarxa ja va criticar la campanya per les mateixes raons: "Sembla com si SERNAM no escoltés a les organitzacions que tenen experiència amb els dones, perquè aquest any ha tornat a passar el mateix amb la campanya al titular-la Maricón 2.0. Una de les crítiques més importants de l'organització feminista és que la campanya governamental "no aporta eines perquè les dones puguin acabar amb les situacions de violència i "les mostra només com a víctimes", va afegir Rojas.

Tags: