Educación y Cultura
Canovelles:la dedicació i empenta de l'Escola 4 vents
Desarrollo - Educación y Cultura
Escrito por M.D.V. El Vallès Oriental. La Independent Martes, 22 de Mayo de 2012 00:00
No hay traducción disponibleLa gent de l'Escola 4 Vents de Canovelles ho tenen claríssim. És una escola que treballen en barracons des de fa més de sis anys, als afores de la ciutat. Te tot l'aspecte d'una mena de "Misión". Això si, la direcció, el professorat i el personal no docent, amb la seva tenacitat i saber fer, del seu treball, fan una autèntica missió cada dia. La dedicació i empenta de les i els mestres contrasten amb la inoperància del Ministeri i de la Conselleria d'Ensenyament.

Leer más: Canovelles:la dedicació i empenta de l'Escola 4 vents
Manifestacióa Barcelona contra les retallades en ensenyament
Desarrollo - Educación y Cultura
Escrito por L.I Martes, 22 de Mayo de 2012 00:00
No hay traducción disponibleFotografies de Barbàra Boyero de la manifestació del 22 de maig a Barcelona contra les retallades en educació

Cataluña-Brasil: El expresidente brasileño Luiz Inácio Lula da Silva, ganador del XXIV Premi Internacional Catalunya
Desarrollo - Educación y Cultura
Escrito por L.I. Martes, 03 de Abril de 2012 10:50
El presidente de la Generalitat, Artur Mas, ha proclamado este 2 de abril al ex presidente de Brasil, Luiz Inácio Lula da Silva, ganador del XXIV Premio Internacional Cataluña.
El jurado del XXIV Premio Internacional Cataluña ha decidido por unanimidad galardonar Lula da Silva "por su política de crecimiento económico justo que ha puesto su país al frente de la globalización, creando una clase media y favoreciendo un reparto más justo de la riqueza y de las oportunidades ".
El Govern vol fomentar les vocacions de les noies cap els estudis tecnològics
Desarrollo - Educación y Cultura
Escrito por L.I. Miércoles, 07 de Marzo de 2012 21:51
No hay traducción disponibleA Catalunya el curs 2009-10 es van matricular en carreres de l’àmbit tècnic 6.981 dones i 16.077 homes
El Govern de Catalunya constata que "la manca de dones en aquest àmbit suposa una pèrdua important del talent femení per la societat i el sistema econòmic. Aquest fenomen té entre les seves causes la falta de referents femenins en molts sectors, la manca d’orientació laboral amb perspectiva de gènere i l’abandonament del món laboral per tenir cura de les persones".
És per canviar aquesta situació que l’Institut Català de les Dones, el Departament d’Ensenyament, la Universitat Politècnica de Catalunya i l’Ajuntament de Cornellà del Llobregat han posat en marxa el projecte Futur en femení que consisteix en què noies estudiants de carreres i cicles de formació de l’àmbit tecnològic facin de mentores o guies a noies estudiants d’ESO, batxillerat i formació professional.
Leer más: El Govern vol fomentar les vocacions de les noies cap els estudis tecnològics
El Premi Reginó de recerca a l'ensenyament secundari sobre temes de gènere atorgat a un projecte sobre les dones al periodisme d'opinió
Desarrollo - Educación y Cultura
Escrito por L.I. Jueves, 15 de Diciembre de 2011 11:21
No hay traducción disponibleEn un acte, presidit pel conseller d’Economia i Coneixement, Andreu Mas-Colell, dels Premis Recerca Jove que s’han atorgat aquest 10 de desembre, la directora de l’Institut Català de les Dones, Núria Balada, ha atorgat el Premi Reginó de foment de la recerca a l'ensenyament secundari sobre temes de gènere i de les dones.
Al premi Reginó hi han optat enguany un total de 20 projectes. En l’àmbit de millor treball de recerca ha estat guardonada l’alumna Anna Martí Reñé pel seu treball “La veu de la dona al periodisme actual d’opinió”, de l’Institut Caparrella de Lleida. Aquest mateix centre ha estat guardonat com el que més ha promogut els treballs sobre temes de gènere i de les dones. El premi consisteix en 750€ per al treball guanyador i 2.500 € per al centre, que s'ha de destinar a l'adquisició de llibres i publicacions per a la biblioteca o a equipament cientificodocent.
El nom del Premi reivindica la figura d’una de les primeres dones reconegudes pel seu treball científic. Reginó era una dona jueva de Barcelona a qui Pere III el Cerimoniós va autoritzar a practicar la medicina.
El PEN Català ha estat guardonat amb el Premi Internacional Unescocat
Desarrollo - Educación y Cultura
Escrito por Redacció La Independent/ PEN català Miércoles, 14 de Diciembre de 2011 02:15
No hay traducción disponible
La presidenta del PEN Català, Carme Arenas, va rebre el 13 de desembre de mans del director del Centre UNESCO de Catalunya, Miquel Àngel Essomba el tercer Premi Internacional Unescocat, en una cerimònia que va coincidir amb el 27è aniversari de la institució. També hi van intervenir el director general de Cooperació al Desenvolupament de la Generalitat, Carles Llorens, el president honorari del Centre UNESCO de Catalunya, Fèlix Martí, i la periodista de Catalunya Ràdio, Rita Marzoa, encarregada de fer la glossa del PEN Club en representació del jurat.
Leer más: El PEN Català ha estat guardonat amb el Premi Internacional Unescocat
L' Informe " Brasil: Gènere i Educació" mostra desigualtats de gènere i entre dones
Desarrollo - Educación y Cultura
Escrito por Comunicação Ação Educativa / La Independent Miércoles, 02 de Noviembre de 2011 14:56
No hay traducción disponibleAquest estudi forma part d'una campanya desenvolupada en 14 països d'Amèrica Llatina i el Carib: Els resultats es faran públics el 2012.

L'nforme "Brasil - Gènere i Educació", que demostra les desigualtats de gènere en l'educació brasilera, es va discutir en la sessió de l'OEA d'aquest 25 d'octubre d'enguany, concretament a la Comissió de Drets Humans de l'Organització d'Estats Americans (OEA) a Washington. La Comissió, posteriorment, ha de proposar recomanacions al govern afectat.
Leer más: L' Informe " Brasil: Gènere i Educació" mostra desigualtats de gènere i entre dones
“Educar una mujer es educar un pais”
Desarrollo - Educación y Cultura
Escrito por Elena Tarifa. Fotos: Susana Villafañe Jueves, 13 de Octubre de 2011 09:45
La autora de estas palabras, la mozambiqueña Alpódia André Manhique, lo sabe de primera mano, ella misma es un buen ejemplo de cómo invertir en la educación de las niñas en los países en vías de desarrollo es una buena apuesta que repercute sobre toda la comunidad, además de ser un derecho inalienable de todas las mujeres.
André Manhique es ahora profesora de Filosofía, pero proviene de una familia muy humilde del ámbito rural y nunca pudo soñar ni siquiera con terminar la escuela primaria.
Brasil: la relatora nacional pel Dret Humà a l'Educació visita les comunitats quilombolas
Desarrollo - Educación y Cultura
Escrito por L.I. Jueves, 22 de Septiembre de 2011 19:03
No hay traducción disponibleCampanha Nacional Direito a Educaçao
La Relatora Nacional pel Dret Humà a l'Educació, Denise Carreira, ha començat aquest dilluns diverses visites a comunitats quilombolas a l'estat de Piauí per verificar que el dret a l'educació s'hi garanteixi de manera més efectiva. La missió és part d'un estudi més ampli de la Relatora, que va decidir aprofundir en el tema de l'educació i el racisme durant el seu carrec de 2009 a 2011. Des de l'any passat, ha estat investigant i recollint els casos d'intolerància religiosa contra les persones que practiquen religions d'origen africà i també de racisme en l'entorn escolar.
"LLETRES PER A TOTHOM": ALFABETIZACIÓN MIGRACIÓN
Desarrollo - Educación y Cultura
Escrito por L.I. Viernes, 09 de Septiembre de 2011 18:06
La presentación se ha hecho coincidiendo con el Día Internacional de la Alfabetización.
Bienestar Social y Famil y la Obra Social "la Caixa" han presentado en Barcelona el nuevo material pedagógico Lletres per tothom para la alfabetización en catalán de personas adultas de origen extranjero. Se establece por primera vez un currículum de aprendizaje en catalán adaptado a las necesidades formativas de las personas mayores de 16 años.
La mayoría de personas inmigradas en nuestro país recientemente tienen niveles formativos superiores a sus ocupaciones y a menudo a la media de la población. También hay personas que, por razones de género o por proceder de zonas rurales, no han sido escolarizadas o lo han sido muy poco en sus países de origen.
Ante esta realidad, el programa "Letras para todos" ha promovido hasta ahora 148 cursos y este 2011 se han beneficiado 331 alumnos. La Obra Social la Caixa realizará 18 cursos más hasta el 2012.
Les demandes als poders públics i als mitjans de Catalunya del jovent de la campanya “Mou-te per la igualtat. És de justícia”
Desarrollo - Educación y Cultura
Escrito por Tona Gusi Martes, 31 de Mayo de 2011 10:14
No hay traducción disponible



















Loading Poll...