Catalunya: Campanya de difusió telefònica "Infància Respon" contra l'assetjament / La Independent / Noticies Gènere

Atenció: s'obre en una nova finestra. PDFImprimeixCorreu electrònic

Infància i Adolescència - Infància i Adolescència

Segons informa el Departament de Treball de la Generalitat de Catalunya, per garantir un suport eficaç i àgil contra l'assetjament  i el bullying escolar, el ciberassetjament i els abusos sexuals, el govern amplia l'atenció del servei telefònic, impulsant la campanya de difusió i informació, "Infància Respon" accedint al número de telèfon 116 111, al qual poden trucar les i els   menors i adolescents que pateixin situacions de maltractament.

 

 

116111 infancia respon

 

 

El servei "Infància Respon", serveix de referència per a comunicacions de possibles situacions de maltractament no només a menors i adolescents, sinó també a totes aquelles persones que tinguin coneixement de situacions d'assetjament en els centres educatius, en l'àmbit privat i públic com el ciberassetjament, la violència masclista, els abusos sexuals, la violència intrafamiliar, durant les 24 hores del dia, 365 dies de l'any, de forma gratuïta i totalment anònima.

Els departaments de Treball, Afers socials i Famílies i d'Ensenyament, reforceran en un termini d'un mes en el circuit d'atenció, una derivació especial als casos de menors que pateixin assetjament escolar, mitjançant atenció especialitzada i una resposta sempre de persones expertes.

El servei, present en tots els Estats de la Unió Europea i en les Comunitats Autònomes de l'Estat espanyol, ofereix atenció, informació, assessorament i orientació, a totes les demandes que afectin a infants i a  adolescents relacionades amb maltractaments, com un sistema de protecció integral de professionals , institucions i comunitat en general.