Colòmbia: Dones joves i avantguardistes al Bogotà Fashion Week / La Independent / NotÃcies Génere
Escrit per Diva Criado. Redacció La Independent dimecres, 25 de maig de 2016 11:02
Apoderament i Lideratge - Empresarial
Dissenyadores joves han estat aquest any les estrelles de la setmana de la moda que es va celebrar del 16 al 21 de maig al Bogotà Fashion week. Des de diferents escenaris l'esdeveniment de talla internacional, va comptar amb dones joves i avantguardistes al capdavant d'aquesta cita al disseny
Â
Â
Â
Â
Â
Â
Â
Â
Diversos llocs emblemà tics van servir d'espai per a la setmana de la moda. El bellÃssim Museu Nacional, el més antic de Colòmbia, construït el 1874 i que fou la penitenciaria més important del paÃs durant gairebé 72 anys, va ser l'escenari ideal en el qual va presentar la seva col·lecció la dissenyadora Amalia Toro, encarregada de fer l'obertura d'inauguració del esdeveniment.
La jove dissenyadora Natà lia Criado, va mostrar les seves creacions en l'à rea de Check in internacional de l'aeroport El Dorado de Bogotà , amb la seva signatura Little Lucia, i amb el patrocini del Banc de Bogotà , la seva col·lecció maximalista, sofisticada i divertida, tal i com ella mateixa la defineix, va estar inspirada en l' "Arbre de maig", dissenys fets amb elements com la flora i la fauna en diferents tipus de materials, com són peces metà l·liques, resines i plà stic.
La casa colonial del segle XVIII, que acull la Casa Museu ubicada al Parque del Chico, va ser un altre dels escenaris que va mostrar a la passarel·la a 10 dissenyadores i dissenyadors del paÃs i a sis nous talents escollits en una convocatòria, en la què hi van participar estudiants de diferents escoles de disseny.
Bogotà compta actualment amb un nombre considerable d'empreses tèxtils que generen ocupació a moltes dones dedicades al disseny i a la confecció de roba, per això va ser l'escenari ideal per presentar la setmana de la moda, convertint-se en una plataforma que fomenta l'ocupació, les capacitats productives i un referent de la moda que posiciona i contribueix al fet que el paÃs sigui un atractiu a Llatinoamèrica com a destinació turÃstica i de moda innovador, generador de negocis que ajuda a l'enfortiment de les capacitats productives de l'empresariat i de la gent