Les dones, agents de comunicació

Atenció: s'obre en una nova finestra. PDFImprimeixCorreu electrònic

Comunicació - TICS - Publicitat - Mitjans

 

Logo Observatori

 

L'Observatori de les Dones en els mitjans de comunicació presenta Càpsules visuals

En els dos darrers anys, 2012-2013 l'Observatori ha dut a terme un programa, amb la participació d'un grup de dones de cada municipi, destinat a recollir dades qualitatives sobre l'experiència receptora femenina, que, al costat de les estadístiques, ofereixin una aproximació més real del punt de vista de les dones en relació amb els mitjans de comunicació.

Anna Solà, una de les organitzadores del projecte anual de l'Observatori de les dones als mitjans de comunicació, que porta per títol Càpsules visuals, explica a La Independent que aquest "consisteix en unes sessions de dinamització a tots els municipis que formen l'Observatori amb l'objectiu d'incrementar la participació de les dones en el debat públic sobre els mitjans de comunicació".

Per a la sessió inicial del projecte, l'Observatori convida a algunes dones que, des de la seva experiència, en opinió de l'organització: "poden fer aportacions orientatives sobre l'estat de la qüestió pel que fa a la incorporació de la perspectiva de gènere i de les dones a les pràctiques comunicatives. Al costat de Tona Gusi (Fundadora i co-directora de l'agència de notícies La Independent), d'Eva Peruga (Defensora d'Igualtat d'El Periódico) i de Montserrat Boix (Creadora de la plataforma Dones en Xarxa), entre d'altres, a la sessió inaugural que se celebrarà 13 de febrer a les 18:00 al CIRD de Cornellà,  hi assistiran les regidores i tècniques responsables de cada municipi i algunes representants d'associacions de dones.

 

Blogs visuals per al web de l'observatori. Les dones, agents de comunicació

Tot recollint dades,  al llarg de la segona fase, realitzada el 2013, el projecte ha consistit en l'enregistrament de diverses peces audiovisuals, una per cada localitat, en les que s'han documentat els temes que cada grup ha considerat d'interès. Les participants a banda d'expressar les seves opinions d'anàlisi o crítiques també ho han fet creativament, aportant així unes mirades massa sovint excloses dels focus dels mitjans.

Partint d'aquest treball, l'Observatori s'ha proposat un doble objectiu: donar visibilitat a aquestes aportacions i de millorar el dinamisme del seu web. La proposta és fer-ho des dels grups de dones de cada municipi, tenint  un espai específic en el web que permeti traslladar a la població el resultat d'aquestes pràctiques participatives. Drac Màgic serà l'entitat que dinamitzarà la tasca a cada municipi i hi donarà suport tècnic.

Les càpsules visuals, d'una durada inferior als dos minuts, són per recullir comentaris valoracions i crítiques sobre els mitjans de comunicació. Les temàtiques o "seccions" a tractar seran: ciència i tecnologia,  cultura,  economia,  esport,  gent gran,  joventut,  món rural, moviments veïnals,  política,  publicitat institucional,  publicitat comercial, salut, treball, urbanisme, i vida quotidiana.

 

 

 

Queixes

 Al web de l'Observatori de les Dones en els mitjans de comunicació